En kvinna är försvunnen

Sen mer än tre veckor har en kvinna boende här omkring varit försvunnen. Hon mår dåligt och har en svår depression. Hon verkar irra omkring här och i grannkommunen.
För någon vecka sen var det skallgång flera dagar där många frivilliga ställde upp även med ID hundar. Folk på proemnadeR håller koll och även polisen har sökt med helikopter när de har fått en observation.
Själv är jag mycket ute och går och kollar så klart men kanske inteså noga. Eftersom det har varit så kallt och full vinter har man ju börjat undra om hon lever men senaste veckan har det gjorts observationer att hon fortfarnde vandrar omkring. Hon har barn och är skild men bor ensam.
 
Jag funderar mycket och säkert många med mig hur illa det är med henne. Hur kan en människa bara försvinna så där. Hon har förstås släkt och exman som är oroliga, även nära vänner och man undrar hur kunde det bli så här. Hon måste ju få hjälp och det har hon förmodligen fått men psykiatrin i dag är väl som allt annat. Man har inte tid och tar sig inte tid att hjälpa en människa i nöd. Jag hoppas hon blir hittat snart och att hennes barn kan få träffa sin mamma igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0