Det här landet är helt sjukt

Medierna är i extas, vanliga människor förfasar sig. Den svenska avundsjukan har alltid funnits och den har ökat i takt med att sociala medier tar över kommuniktion mellan människor. Kan inte jag så kan inte du tänker man och småpoliser finns överallt. Vad handlar detta om? Jo att vår statsminister har varit i Gallerian mitt under pandemin och även några av hans ministrar. Även någon annan partiledare måste erkänna full av skam att han har varit ute och handlat. 
Jag har inget förtroende för vår regering överhuvudtaget och just i pandemin tycker jag de har skött sig urruselt och kommit med stränga restriktioner allt för sent. Men med handen på hjärtat har inte de flesta av oss varit ute och handlat på köpcentrum utan att bekymra sig mer än att tvätta händer och hålla avstånd. Alltså vi som inte har varit i riskgrupp. Ett kort besök i ett köpcentrum måste väl även våra politiker få göra fast de äntligen har tagit i med hårda retriktioner.
 
Det där med att resa kanske är lite annorlunda men ändå. Det är jul och på julen vill vi träffa vår familj vilket jag tror de flesta som befinner sig inom Sveriges gränser gjorde även denna jul. Chefen för MSB har jag heller inte något större förtroende för. Fortfarande kommer man i håg när han var högsta chef för polisen. Dock har han en dotter som bor utomlands. Det har även jag och om hon inte hade kommit hem så hade jag faktisk rest till henne. Så viktigt är det för mig. Jag tror att de flesta som har familj utomlands avstod att träffas under julen men många reste ändå.  Skulle Sverige ramla sönder för att chefen för MSB var utomlands en vecka? Man baxnar över alla åsikter, de flesta väldigt dumma. 
 
Om Sverige som andra länder testade folk som kommer in i landet skulle vi kunna stoppa det mesta av virus vid inresa. Sen tror jag inte någon av våra politiker som var ute i ärenden smittade någon på sin färd. Vi måste börja sansa oss annars tar inte bara viruset  över utan öven missunsamheten och negativiteten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0