Gott? Nytt År

Sitter här just nu med inga planer mer än att handla mat och gå ut på långa promenader om nu vädret tillåter. Det fortsätter att vara grått framöver. Jag förstår min dotter som efter att ha landat i Alicante har satt sig på en stol på uteterrassen hos hennes pojkväns föräldrar och bara stirrar ut mpt solen. Han frågade mig lite på skoj om hon är ok. Vad ska man säga.  På en och en halv vecka här hemma fick hon se solen en dag och det på julafton som tur var. Då fick vi i varje fall en lång härlig promenad.
 
Nyårsafton blev mycket trevlig med två vänner här i Täby. Det blev mycket utevistelse och mycket raketer vid tolvslaget. En helikopter hovrade över bostadsområdet ett bra tag. Det visade sig vara ett inbrott i närheten och när jag gick till bussen mötte jag polisbilar och även en ambulans. Fast det var väl det lilla det jämfört med vad som hände på andra ställen. Varför börja det nya året med att skada folk inklusive poliser?
Så sorgligt.
 
Nu väntar jag bara på att det ska bli ljusare och bättre väder och förstås på vaccinet.
Sen kan det bara bli bättre.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0