Personer jag känner dör

Senaste månaderna har personer jag känner dött och de har inte varit gamla utan i 60-70 års åldern. Jag blir ledsen för de dör för tidigt men sjukdomar kommer man inte undan och är de allvarliga så är det ännu värre. Sen frågar inte döden efter ålder heller. De personer som har dött är personer jag inte har haft kontakt med de senaste åren bortsett från två som jag chattade med och det tack vare att jag fick kontakt  via Facebook. De var personer jag har jobbat med i olika flygbolag. En annan var en kusin i min ålder som jag inte träffat sen vi var i 10 års åldern men ändå, vi var ju i släkt.
 
Lucille var en av tidigare kollegor jag fick kontakt med via Facebook. En så varm och snäll människa. Jag har ett minne från en natt på jobb på Arlanda. Jag behövde en flygvärdinna att komma omedelbart till en flygning. Så klart hon kunde men hon hade två barn hemma och ingen barnvakt. Jag sa hon kunde ta med dem till mig på kontoret, Jag hade med mig min son till kontoret och han låg redan och sov på chefens soffa och där fanns plats till två till. Så hon kom, lämnade sina barn  hos mig och flög i väg. Detta är ett så fint minne av henne och det berättade jag för min son i dag när vi lunchade. När vi fick kontakt på Facebook för två år sen så ringde hon upp mig och vi fick en lång prat, ca 25 år sen vi senast hade kontakt när vi jobbade på samma bolag. Det är jag glad för.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0