Kanske lite extra känslig

Begravningen i går blev så klart extra känslig. Jag hade min son med mig som stöd och det behövde jag verkligen. .  
Efter begravningsakten samlades vi på kvarterskrogen och jag satt bredvid min väninnas granne. En mycket trevlig dam  som jag inte har så mycket kontakt med. Hon satt och petade på mig så fort hon ville säga något och hon ville verkligen säga något hela tiden. Var jag tyst vile hon veta vad jag funderade på. Det kändes jobbigt efter ett tag men man vill ju vara artig en sån dag.
Jag körde min bil hem och gick tillbaka till krogen och på vägen ringde jag upp en väninna som ville veta hur det hade varit. Jag försökte berätta men hon avbröt mig hela tiden så det blev bara jobbigt. Till slut fick jag fråga om jag fick prata nu och det hade jag förstås dåligt samvete och den känslan har inte försvunnit.. 
Sen väl nere på krogen där många hade druckit en hel del kände jag min vänninas kusin ta på mig. Inte precis på fel ställen men det kände ändå inte rätt. Jag reagerade och sa, don't touch me, Han bad om ursäkt direkt.  . 
Men allt detta gjorde att dagen inte helt kändes bra. Jag vill bara sörja min vän inte få en massa extra jobbiga känslor denna dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0