Nästan utomlands

I dag skulle jag till Sickla och en kurs på Stadsmissionen. Sickla? Vart ligger det? Jag som norrortsbo är inte så bekant på vad som ligger söder om Söder. Jag har inga problem med att ta tåget och sen tuben till Slussen men där tar det stopp. Jag skulle vidare med en buss till Sickla och jodå det klarade jag av men sen att hitta till Hesselmans torg var inte så lätt trots att jag hade google map upp i telefonen. Husen stod så tät och nästan på varandra och var hela tiden i vägen. De jag frågade hade inte en aning. Det verkade som alla var där på besök men till slut hittade jag en riktig Sicklabo som kunde visa mig vägen. Väl där fick jag inte komma in för då pågick en brandövning.
Kursen var bra och kort, bara 3,5 timme och när jag skulle hem hade jag bestämt att ta tvärbanan till Solna för att bara ta det som en nöjestur. Jag hade ju inte bråttom. Konstaterade att det hade varit bättre och ta den turen i fint väder.
Sen hade jag en sån tur att min bil redan var klar från service så jag kunde hämta den och köra hem. 
Ska jag flera gånger till Sickla så har jag koll


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0