Drottningen är död

Det bryr jag mig inte så mycket om. Är ingen rojalist och kungligheter tillhör det förgångna.
Förkyld och snorig sitter jag här och då zappar jag in på begravningen som sändes på de två stora kanalerna, i timmar. Westminster Abbey, en enorm katerdral och vacker javisst. 
Alla dessa påkostade katedraler runt om i världen,, den ene större och mer påkostad än den andra.
Jag undrar om nu Jesus gick omkring och predikade för sina lärjungar och andra, oftast ute i det fria. Ville han han tyckt om denna utveckling av hur hans ord skulle förkunnas. Jag betvivlar det.
Denna tro som nu predikas i katedralen, det kan väl inte vara många som riktigt tror på detta. 
Jag gör det inte så jag zappar vidare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0