Nu är jag här - Tana

Inte sen jag besökte mina föräldrar på 70-80 talet har jag flugit hit på semester utan tagit bilen de ca 180 mil det tar att köra. Men nu blev det flyga via Oslo och en övernattning på Gardermoen.
Faktisk jobbigare än att köra till Luleå första dagen, gå in på hotell och sen köra resten genom Finland. Flygplatser tar sån tid och släpa på resväskr är så jobbigt. Vi får se hur jag gör nästa år.
Men nu är jag här hemma i föräldrahemmet som brorsan styr över. Det känns bra, vädret är fint. Har suttit ute i solen med ett glas vin nu på kvällen tillsammans med Sarek, min systerdotters engelska setter. Den välkomnade mig hejdlöst i går. Nu blir det vandringar runt om och han vet att när jag är här då får han springa. Han har aldrig koppel och det behövs inte.
Jag ser fram emot tre veckor med vandringar, träffa vänner och släkt och bara njuta av naturen och lugnet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0