Tjejmiddagen blev inte som den brukar

Eller dammiddag rättare sagt. Vi är ju 60+ allihopa förutom jag som är 70+.
Vi brukar ha så mycket att prata om, aktuella saker och nu var det säkert ett halvår sen förra gången.
Vad gick snett? Var värdinnan för trött som en av damerna tyckte och satte igång att röja undan allt på bordet i flera omgångar medan vi andra pratade på. Men vad pratade vi om? Inget viktigt, inget av  värde. Några av damerna vill helst inte prata om allvarliga saker, de lever i sin bubbla av trygghet och är inte så medveten om vad som sker utanför den. Jag  brukar dra i gång diskussioner men kom inte till skott när värdinnan på någon intetsägande fråga började rabla upp vem som ingick i hennes innebandygrupp. Jad blev besviken och vi avslutade när damen hade röjt undan vad som fanns på bordet. Nästa gång tar jag över, det är förresten bara vi två som tar middagarna. De andra kommer gladeligen men får inte för sig att själv bjuda. Jag ska i varje fall försöka få lite mer intressanta frågor på tapeten. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0