Sällan hemma

Har nyss varit på weekendresa till Gotland. Fem härliga damer tog båten och träffade vår gotländska väninna som hade arrangerat resan. Blev helt fantastisk som de tidigare resorna varit.
Visby, som alla vet som varit där är som en sagostad med murar och ruiner. Lite känner man sig som i medeltiden och känner historiens vingslag. Hade varit kul att bo där ett  tag. 
För så många år sen, hela 40 år, var jag ofta på Gotland med min sons far. Dock kom jag alrdig till Fårö då det var restriktioner för utländska medborgare. Sen många år är detta borttaget så tre av oss damer drog dit. Vi besökte Bergmancenter som var intressant att kolla på. där fick jag ett snack med några från regeringen, tydligen bara moderater.
Tror de blev lite glada när jag sa att jag förstår att man inte kan infria alla vallöften på en gång som många väljare verkar tro.
Vi drog vidare till Sudersand som var helt magiskt fint. dit vill jag åka igen.
Nu hemma igen och ta tag i saker som måste göras. Det blir några dagar att njuta innan nästa resa
är på gång.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0