Sorgen runtom oss

I min omgivning bland vänner finns det en eller flera sorger. Alla drabbas vi av sorg någon gång i livet och vi hanterar den olika beroende på hur nära personen vi sörjer var.
Vi kan inte jämföra sorgen för vi sörjer olika. Sen är frågan hur vi hanterar döden. Jag själv har ett naturligt förhållande till döden I min ålder upplever jag ju att både närstående och tidigare kollegor går bort. Jag har vänner som säger de är rädd för döden och vill inte prata om den. Det är väl inte det bästa samtalsämne men man behöver ju inte heller bara låta bli när ämnet dyker upp.
Det kanske är bra att ha ett snack för att avdramatisere ämnet. Det är ju en naturlig sak som drabbar oss alle till slut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0