Norrköping

Bilade till bästa kompisen som bor utanför Norrköping, som tur är på rätt sida av stan. Det blev en lyckad helg. Hon bor så fint på en höjd med milsvid utsikt. Huset, en ombyggd sommarstuga är jättefin. Det var lite jobbigt att köra med mina nervsmärtor i händerna men det gick hyfsat. Träffade en gammal bekant som jag jobbade med på Scanair på 80 talet. En fantastisk positiv och glad kille, norsk förstås. Vi fick en fikastund tillsammans på en trevlig kafé i Norrköping. Drygt 30 år sedan vi sågs senast och annars bara nåt kort samtal om jobb under åren. Tack gode Gud för att Facebook finns. Har man tappat bort någon trevlig person från tidigare i livet så finns de som regel där. Nu när jag går i pension kommer jag försöka luncha eller fika på stan med personer jag har kontakt med på FB men inte har hunnit träffa på länge. Ser så fram emot det. Denna veckan är det jobb igen och jag har hunnit med 2,5 km i går efter jobbet och ska försöka med det även idag. Vädret är fint och soligt att vara ute i.


Kommentarer
Anonym

Kan nog ana vem du träffat fr Scanair i Norrköping 😄.
Du får höra av dig när du går i pension. Vill gärna träffa dig efter alla dessa år 😊
Kram Elisabeth/Örnen

2016-04-13 @ 18:11:30
Bodil

Hejsan, jodå, du är i mina tankar när jag kollar över lunchvänner. Kommer kontakta dig efter min Münchenresa nån gång i maj. Ska bli kul.

2016-04-19 @ 16:29:12
URL: http://bodilb.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0