Det där med kurser alltså

Onsdag spanska på Medborgarskolan i stan och tosdag samma procedur men då skrivarkurs på samma ställe. Det går bra men oroar mig för mörka trista novemberkvällar. Då vill man ju hellre sitta hemma i soffan än att ge sig ut på stan. Sen är det ju läxor. Spanskan går ju bra, oj vad jag skriver, men jag tycker jag har tid till det. Barnen har ju sett till att jag har laddat ner appen duolingo och kör lite spanska även där. En del sitter ju redan nu och snart kan vi kanske konversera lite tillsammans på kursen.
Det går långsamt framåt och kursen är slut i december. Det gäller att fortsätta själv då men jag har ju hjälp i jul när min spansktalande dotter är hemma. Sen visar det ju sig att även sonen pluggar lite på nätet. 
Skrivarkursen då? Oj första gången fick vi två läxor och det verkade ingen mäkta med. Denna vecka endast en uppgift men ändå. Man ska hitta på en stoy och  man ska skriva den i  olika tempus. Sen ska vi maila runt våra stories så alla kan läsa varandras och komentera. Det tycker jag är svårt. Det är kul att alla går in för detta med liv och lust. Många har skrivit riktigt bra stories och då börjar man undra hur bra är ens egen. Ja jag får svar på det på torsdag. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0