Äntligen blir det av

Tre år som pensionär och vad har jag gjort? Roat mig mest med många resor, varit på Kanariöarna  och hyrd lägenhet i flera veckor i två vintrar och nu i vintras fyra veckor på Mallorca. Sen är det ju Tana i Nord Norge varje sommar, sådär fem-sex veckor. Många lunchar och övrigt umgänge med vänner och mina två goa ungar har det såklart även blivit. Samt några kortare resor utomlands. VIsst jag har varit duktig volontär på Stadsmissionen som har gett mig mycket. Kommer förstås fortsätta med det men lite lugnare framöver.
För nu blir det kurser. Varje onsdag blir det spanska, önskemål från dottern men jag är ju ofta i Spanien så kanske inte så dumt ändå. Sen blir det skrivarkurs på torsdagkvällar. Det har jag även pratat om ett tag. Vad ska jag skriva? Inte en aning, jag kanske författar ett fantastisk filmmanus eller skriver en bok. Finns många alternativ, kanske bara en krönika i någon tidning.  Allvarligt talat, jag vet inte så tiden för visa.  Kul ska det bli. Sen har jag ju länge varit intresserad av hedersförtryck och hur tjejer i  Sverige 
lever under det. Jag är medlem i GAPF (Glöm aldrig Pela och Fadime) och jag kanske börjar engagera mig mer i detta Det blir full fart i höst. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0