Jag fortsätter som förr, håller avstånd och tvättar händer

Sen är jag mycket ute och vandrar, jympar utomhus och träffar ett fåtal vänner utomhus. Sonen träffar jag även det utomhus. Så jag gör ju som jag har gjort innan jag fyllde sjuttio. Det här berättade ju Mr. Tegnell att vi 70+ får göra och det är i princip vad mina vänner som är allt från 56 till 69 gör.  De som jobbar fortfarande jobbar hemma. Jag blir förvånad över 70+ som sitter i TV och är ledsna över att det inte har ändrats på restriktionerna för 70+. Någon kände sig instängd. Denna person som i övrigt var frisk måste ju kunna tänka själv att kunna gå ut och träffa folk ute och speciellt nu när vädret har blivit så mycket bättre. Är man sjuk då blir det förstås helt annorlunda och även jag skulle väl knappt gå ut på terrassen och sätta mig. För en frisk 70+ är inte restriktionerna ett problem. Möjligen bryter jag mot restriktionerna när jag  ger mig ut och handlar mat. Det är faktisk mitt lille nöje jag inte vill ändra på.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0