De sista fina dagarna

För den här gången ja. Man hoppas ju att solen skiner varmt även några dagar i oktober men just nu är det regn på väg. I varje fall i Sunne där jag ska vara några dagar. Man får helt enkelt gilla läget, Herrgården är så mysig att vistas inne i och med gott sällskap, god mat och vin så fixar man det. Hoppas ändå att få komma ut i naturen 
 
Coronan härjar vidare, inget konstigt med det. Redan i våras sa experterna att andra vågen skulle komma till hösten och det verkar ju stämma. Vi har bara sett början. Frågan är hur länge  man kan hålla sig undan. Jag sitter ju inte hemma hela tiden precis men vistas inte bland så många människor på samma gång.
 
Bortsett från gymmet då, jag är ju så lycklig att jag är på spinning igen. Det är gott om avstånd och redskapen torkas och spritas men jag blev förvånad när tuffa fitnessgänget gled in och pratade och skrattade nära varandra och bytte vattenflaskor  och hade allmänt roligt innan vi drog igång. Jag fundereda på om de tänkte var de hade varit under dagen, vem de hade träffat ja helt enkelt hur hade deras coronadag varit. Eller så hade de inte hört om pandemin utan levt i sin egen bubbla senaste halvåret. Det verkar finnas sådana personer lite här och var.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0